opel
opel logo
FAQ

FAQ

Mijn bestelling

Klik aan de bovenkant van het startscherm op "Mijn bestelling" en log in met uw e-mailadres en het bestelnummer dat u heeft gekregen om uw bestelling te volgen.

Home Opel+ Voor elk onderdeel van uw bestelling wordt nu aangegeven of uw bestelling in behandeling is, voorbereid wordt of onderweg is naar u.Zo kunt u uw bestelling stap voor stap volgen!

Zodra uw bestelling is overgedragen aan een bezorger, ontvangt u via e-mail of sms een bestelnummer, waarmee u uw zending via de website van de bezorger verder kunt volgen.

De bezorgtermijn hangt af van de bezorgmethode die u bij het bestellen hebt gekozen.Wanneer uw bestelling naar uw mening te lang op zich laat wachten, kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice. Houd in dat geval uw bestelnummer bij de hand, zodat wij u snel van dienst kunnen zijn.

U kunt uw facturen inzien en downloaden via “Mijn bestelling” aan de bovenkant van het startscherm.

Hoe ontvang ik mijn factuur

Opel gaat altijd zorgvuldig om met uw persoonsgegevens. Dit geldt ook voor alle gegevens die u ons verstrekt bij het plaatsen van uw bestelling.

Als verstrekker van gegevens hebt u conform art. 6 (1) e) en f) van de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) te allen tijde recht op inzage, recht op rechtzetting, recht op verwijdering (recht om vergeten te worden), recht op beperking van verwerking, rechten aangaande gegevensportabiliteit en het recht bezwaar te maken tegen gebruik van uw persoonlijke gegevens voor direct marketing-doeleinden. U kunt uw toestemming voor het gebruik van uw gegevens te allen tijde intrekken. Wilt u van één of meer van bovenstaande rechten gebruik maken, dan verzoeken wij u hierover contact met ons op te nemen via een e-mail aan privacyrights@opel.com, of een brief met dit verzoek te zenden aan: Opel Nederland, Klantenservice, Topaasstraat 54-62, 4817 HW Breda, Postbus 8770, 4820 BB Breda.

Meer informatie over de manier waarop wij met uw gegevens omgaan, vindt u in het privacybeleid op onze website.politique de confidentialité.

Betaling en wijzigingen

U betaalt eenvoudig en veilig online via uw bankrekening of met uw creditcard (Visa, Mastercard).

Uw transactie wordt via een afgescheiden, beveiligde website afgewikkeld door onze partner Adyen. Uw betalingsgegevens worden versleuteld verzonden, in overeenstemming met de voorschriften van de respectievelijke banken.

Het spreekt voor Opel voor zich dat u veilig online moet kunnen betalen. Doordat uw betaling via uw bankrekening of met uw creditcard op een afgescheiden, beveiligde website van onze partner Adyen plaatsvindt, is de veiligheid van uw gegevens gewaarborgd.

Uw betalingsgegevens worden versleuteld verzonden, in overeenstemming met de voorschriften van de respectievelijke banken. Nadat u heeft aangegeven te willen betalen, wordt u naar de website van uw bank geleid, waar u via de beveiligde procedure van uw bank betaalt.

Hebt u geen mogelijkheid om online via uw bank te betalen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met uw bank.

Nadat u uw bestelling bevestigd hebt, is het niet meer mogelijk de verzendmethode te wijzigen of een artikel toe te voegen of uit uw bestelling te verwijderen.

Afhankelijk van de status van uw bestelling is het soms nog wel mogelijk het afleveradres te wijzigen.

Hebt u een verkeerd artikel besteld of bent u van mening veranderd? U hebt het recht om uw bestelling (gedeeltelijk) te annuleren. Zie de voorwaarden voor annulering voor meer informatie over dit onderwerp.

Hebt u een verkeerd artikel besteld of bent u van mening veranderd? U hebt het recht om uw bestelling (gedeeltelijk) te annuleren.

Wij verzoeken u om in dit geval contact op te nemen met onze klantenservice, om na te gaan of de bestelling nog geannuleerd kan worden.

Als dit niet meer mogelijk is, wordt u verzocht het artikel / de artikelen terug te zenden, waarna het betaalde bedrag zal worden terugbetaald. Zie onder retourzending voor meer informatie over dit onderwerp.

Bezorging

Bestellingen met een totaalbedrag van € 50 of meer worden gratis bezorgd. Het kan dus de moeite waard zijn meerdere artikelen tegelijk te bestellen!

Standaard worden artikelen binnen 48 uur verzonden (indien op voorraad). Afhankelijk van het gewicht of de omvang worden de pakketten verzonden via DHL.

Nadat u besteld hebt, wordt u via een e-mail geïnformeerd over de bezorger die uw pakket in behandeling zal nemen en ontvangt u een tracking-nummer waarmee u uw bestelling kunt volgen.

Om uw bestelling te volgen, gaat u naar "Mijn bestelling" aan de bovenkant van de startpagina.

Uw bestelling kan op elk adres in Nederland met een geldige postcode worden afgeleverd. Adressen (bijv. garages) zonder postcode kunnen niet als afleveradres worden opgegeven.

Accessoires kiezen

Op de website vindt u alle accessoires die voor de verschillende Opel-modellen beschikbaar zijn, gerangschikt onder de rubrieken "Comfort en verzorging", "Styling", "Vrije tijd en transport", "Veiligheid en Bescherming" en "Wielen en Lichtmetalen velgen".

Wilt u meer informatie over de auto's van Opel, kijk dan op de website www.opel.nl.

Wilt u meer informatie over de auto's van Opel, kijk dan op de website https://www.opel.nl

Selecteur vehiculesOm te zorgen dat u accessoires kiest die 100% bij uw auto passen, heeft Opel een handig hulpmiddel op de website geplaatst. Hiermee selecteert u direct alle accessoires voor uw auto.

CatégoriesStaat uw model er niet bij, dan kunt u ook accessoires per categorie zoeken.

Wanneer u uw model Opel geselecteerd hebt, geeft u aan hoeveel deuren uw auto heeft en wat het bouwjaar is (dit vindt u op uw kentekenbewijs).

De accessoires die getoond worden, zijn nu automatisch afgestemd op uw auto!

Retourzending en terugbetaling

Wij verzoeken u contact op te nemen met onze klantenservice om de retourzending te bespreken. De klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 10u en 15u op telefoonnummer 0031-(0)85-52080697. De klantenservice-medewerker vertellen u of de retourzending door onze bezorgdienst bij u wordt opgehaald of waar u het pakket dient af te leveren. In het eerste geval maakt de medewerker een afspraak met u wanneer het pakket bij u kan worden opgehaald.

U ontvangt van de klantenservice een voorbedrukt retourformulier en een retourlabel. Zorg dat het artikel op de juiste manier verpakt wordt, zodat het snel en correct behandeld kan worden. Dit doet u zo:

Good Practice 1
Plaats het artikel voorzichtig terug in de onbeschadigde originele verpakking Gebruik geen plakband of ander verpakkingsmateriaal dat de doos van de leverancier kan beschadigen!
Good Practice 2
Plaats de originele doos in een stevige kartonnen doos. Vul de ruimte tussen beide dozen, indien nodig, op met bubbeltjesplastic, pakpapier of ander materiaal, om beschadiging tijdens het transport te voorkomen.
Good Practice 2
Kruis op het retourformulier "terugbetalen" of "omruilen" aan (het laatste wanneer u een onjuist of beschadigd artikel heeft ontvangen). Stop het formilier in de doos en plak het voorbedrukte retourlabel op de doos.

Uw pakket is nu klaar voor verzending. Wanneer met u is afgesproken dat het zal worden afgehaald, dient u het alleen nog aan de koerier te overhandigen. Wanneer u zelf zorg dient te dragen voor verzending, levert u het af bij een vestiging van DHL.

Als u niet het juiste artikel ontvangen hebt, dient u contact op te nemen met de klantenservice, die u zal helpen de beste oplossing te vinden.

Het is handig om een foto te maken van het ontvangen pakket en de inhoud ervan. Dit maakt een snelle behandeling van uw klacht eenvoudiger. Wij vragen u dit te doen voor u contact opneemt met de klantenservice, zodat u deze foto's op verzoek kunt opsturen.

U kunt uw bestelling altijd binnen 14 dagen na ontvangst in de originele verpakking terugsturen.

Wanneer u uw bestelling annuleert of retour zendt, krijgt u het betaalde bedrag terugbetaald via de rekening die u voor de betaling gebruikt hebt. Bij annulering van de bestelling vindt direct terugbetaling plaats. Hoe snel het geld weer op uw rekening staat, hangt af van de verwerkingstermijn van uw bank. Bij een retourzending ontvangt u uw geld terug nadat wij het artikel / de artikelen in goede orde retour hebben ontvangen.

Wanneer uw pakket bij aflevering beschadigd is, dient u dit direct bij de bezorger te melden voordat u het pakket accepteert of weigert. In het laatste geval wordt het pakket retour gezonden en ontvangt u na ontvangst uw geld terug.

Neemt u het beschadigde pakket wel in ontvangst en wilt u een klacht indienen, dan verzoeken wij u foto's te nemen van het pakket en de inhoud ervan. Neemt u vervolgens contact op met onze klantenservice om te bespreken wat zij kunnen doen om u zo goed mogelijk te helpen.

Alle artikelen die wij aanbieden worden gedekt door een wettelijke conformiteitsgarantie en een garantie op verborgen gebreken. Deze garanties geven u gedurende 1 jaar na aankoop recht op vervanging of terugbetaling wanneer het artikel een defect vertoont.

Zie voor meer details de algemene voorwaarden.